Egyéni terápia

Legyen bármekkora is a probléma, nem érdemes a “szőnyeg alá seperni”… 

Amiben segíthetek

  • Személyiségfejlesztés, önismeret
  • Önbizalomhiány, önértékelési problémák
  • Stressz és konfliktuskezelés
  • Kommunikáció fejlesztése
  • Hangulati zavarok, érzelmi labilitás, depresszió
  • Magánéleti problémák, kudarcok, krízisek
  • Párválasztási nehézségek
  • Szexuális problémák ( fájdalmas közösülés, nemi vágy csökkenése, orgazmus zavara)
  • Pszichés támogatás a várandós kismamák részére, felkészülés a szülésre
  • Szülés utáni depresszió, szexuális elakadások
  • Mentálhigién -lelki egészség megőrzése
  • Munkavállalás, karrierépítés, a siker előkészítése

Amiben segíthetek

  • Személyiségfejlesztés, önismeret
  • Önbizalomhiány, önértékelési problémák
  • Stressz és konfliktuskezelés
  • Kommunikáció fejlesztése
  • Hangulati zavarok, érzelmi labilitás, depresszió
  • Magánéleti problémák, kudarcok, krízisek
  • Párválasztási nehézségek
  • Szexuális problémák ( fájdalmas közösülés, nemi vágy csökkenése, orgazmus zavara)
  • Pszichés támogatás a várandós kismamák részére, felkészülés a szülésre
  • Szülés utáni depresszió, szexuális elakadások
  • Mentálhigiéne -lelki egészség megőrzése
  • Munkavállalás, karrierépítés, a siker előkészítése
Az egyéni terápiáról

Az egyéni terápia az egy kétszemélyes helyzet, amelyben minden esetben a páciens és a pszichológus/terapeuta vannak jelen. A terápiás üléseken a páciens nyíltan, őszintén beszélhet problémáiról, nehézségeiről, kudarcairól, vagy sikereiről, vágyairól, terveiről, a megoldásra váró feladatairól, a terápiát vezető szakembert ugyanis teljes titoktartás kötelezi.

A páciens és a terapeuta közös munkáját számos pszichológiai módszer, technika segíti. Az egyéni terápiáknál, attól függően, hogy a választott terapeuta milyen módszerekkel dolgozik, sikeresen alkalmazhatók pl. a kognitív és viselkedésterápiás módszerek, számos konfliktuskezelési módszer, a krízistanácsadás vagy a karrier tanácsadás. A mindennapi stressz csökkentésében jól alkalmazható pl. a relaxáció, a kommunikációs problémák megoldásában számos kommunikációt fejlesztő módszer van segítségünkre.

Vannak akik magánéleti problémák, elakadások, nehézségek miatt kérnek segítséget. Vannak akiknek életvezetési vagy karrier tanácsadásra van szükségük, de az egyéni terápia része lehet pl. a szexuálpszichológiai tanácsadás is. A terápia általában 10-16 alkalom, de ez egyénenként eltérő lehet.

Az egyéni terápiáról

Az egyéni terápia az egy kétszemélyes helyzet, amelyben minden esetben a páciens és a pszichológus/terapeuta vannak jelen. A terápiás üléseken a páciens nyíltan, őszintén beszélhet problémáiról, nehézségeiről, kudarcairól, vagy sikereiről, vágyairól, terveiről, a megoldásra váró feladatairól, a terápiát vezető szakembert ugyanis teljes titoktartás kötelezi.

A páciens és a terapeuta közös munkáját számos pszichológiai módszer, technika segíti. Az egyéni terápiáknál, attól függően, hogy a választott terapeuta milyen módszerekkel dolgozik, sikeresen alkalmazhatók pl. a kognitív és viselkedésterápiás módszerek, számos konfliktuskezelési módszer, a krízistanácsadás vagy a karrier tanácsadás. A mindennapi stressz csökkentésében jól alkalmazható pl. a relaxáció, a kommunikációs problémák megoldásában számos kommunikációt fejlesztő módszer van segítségünkre.

Vannak akik magánéleti problémák, elakadások, nehézségek miatt kérnek segítséget. Vannak akiknek életvezetési vagy karrier tanácsadásra van szükségük, de az egyéni terápia része lehet pl. a szexuálpszichológiai tanácsadás is. A terápia általában 10-16 alkalom, de ez egyénenként eltérő lehet.

Az Egyéni terápiás ülésekről

Mit várhat a pszichológiai tanácsadástól, a terápiától?

Megismerheti, felismerheti a valódi és elfojtott érzéseit, amelyek segítenek a traumák feldolgozásában.
Segítséggel könnyebben túljuthat a krízishelyzeteken.
Növelheti önbizalmát, megtanulhatja helyesen kezelni külső és belső konfliktusait.
Megszabadulhat szorongásaitól, félelmeitől.
Olyan módszereket sajátíthat el, amelyeket később önállóan is tud majd alkalmazni.
Segítséget kap párkapcsolati problémáinak megoldásához.
Az első 1-3 alkalom tájékozódó jellegű, ekkor történik az állapotfelmérés. Ez követően közösen meghatározzuk a terápiás célokat, erről szóbeli megállapodást (terápiás szerződés) kötünk.
Előfordul, hogy a pácienst más szakemberhez küldöm, mert más speciális kezelést igényel, vagy gyógyszerfelírásra van szüksége. Gyógyszeres kezelést pszichiáter (orvos) végezhet, pszichológus nem „gyógyszerel”.

Milyen gyakran kell találkozni a pszichológusával?

A terápiás ülések meghatározott keretek közt zajlanak (terápiás ülések gyakorisága, ülések ideje, időtartama, díjazás, lemondási feltételek). Az ülésekre rendszeresen, heti egy alkalommal kerül sor. A terápiás ülések gyakoriságáról és időpontjának változtatásáról a pácienssel közösen döntünk. A terápiás ülések időtartama 50 perc. A terápiás kereteket az első találkozáskor beszéljük meg.

Őszinte lehet-e a pszichológussal?

Igen, mert a közös munkánk sikere attól is függ, hogy mennyire szeretne, mennyire akar és mennyire tud őszinte lenni pszichológusával.
Vannak olyan személyek, akiknek ez különösebb akadály nélkül már az első alkalommal sikerül, de vannak akik csak többszöri találkozás után tudnak nyíltan és őszintén beszélni problémáikról, gondjaikról. A pszichológussal történő beszélgetés egy bensőséges, sajátos légkör megteremtését igényli. Ennek az őszinte, bizalmi légkörnek a kialakításában jelentős szerepe van a pszichológusnak, aki személyiségével, önismeretével, tudásával segíti azt, hogy Ön “merjen” beszélni arról, amiért pszichológushoz fordult.

Ön teljes biztonságban van, mert egyrészt a pszichológust a teljes titoktartás kötelezi, tehát ami a tanácsadás, terápia során elhangzik, kettejük között marad.

Másrészt a pszichológus arra tette fel életét és azért vállalta a szakmai, erkölcsi követelmények betartását, hogy teljes tudásával segítsen.

Az Egyéni terápiás ülésekről

Mit várhat a pszichológiai tanácsadástól, a terápiától?

Megismerheti, felismerheti a valódi és elfojtott érzéseit, amelyek segítenek a traumák feldolgozásában.
Segítséggel könnyebben túljuthat a krízishelyzeteken.
Növelheti önbizalmát, megtanulhatja helyesen kezelni külső és belső konfliktusait.
Megszabadulhat szorongásaitól, félelmeitől.
Olyan módszereket sajátíthat el, amelyeket később önállóan is tud majd alkalmazni.
Segítséget kap párkapcsolati problémáinak megoldásához.
Az első 1-3 alkalom tájékozódó jellegű, ekkor történik az állapotfelmérés. Ez követően közösen meghatározzuk a terápiás célokat, erről szóbeli megállapodást (terápiás szerződés) kötünk.
Előfordul, hogy a pácienst más szakemberhez küldöm, mert más speciális kezelést igényel, vagy gyógyszerfelírásra van szüksége. Gyógyszeres kezelést pszichiáter (orvos) végezhet, pszichológus nem „gyógyszerel”.

Milyen gyakran kell találkozni a pszichológusával?

A terápiás ülések meghatározott keretek közt zajlanak (terápiás ülések gyakorisága, ülések ideje, időtartama, díjazás, lemondási feltételek). Az ülésekre rendszeresen, heti egy alkalommal kerül sor. A terápiás ülések gyakoriságáról és időpontjának változtatásáról a pácienssel közösen döntünk. A terápiás ülések időtartama 50 perc. A terápiás kereteket az első találkozáskor beszéljük meg.

Őszinte lehet-e a pszichológussal?

Igen, mert a közös munkánk sikere attól is függ, hogy mennyire szeretne, mennyire akar és mennyire tud őszinte lenni pszichológusával.
Vannak olyan személyek, akiknek ez különösebb akadály nélkül már az első alkalommal sikerül, de vannak akik csak többszöri találkozás után tudnak nyíltan és őszintén beszélni problémáikról, gondjaikról. A pszichológussal történő beszélgetés egy bensőséges, sajátos légkör megteremtését igényli. Ennek az őszinte, bizalmi légkörnek a kialakításában jelentős szerepe van a pszichológusnak, aki személyiségével, önismeretével, tudásával segíti azt, hogy Ön “merjen” beszélni arról, amiért pszichológushoz fordult.

Ön teljes biztonságban van, mert egyrészt a pszichológust a teljes titoktartás kötelezi, tehát ami a tanácsadás, terápia során elhangzik, kettejük között marad.

Másrészt a pszichológus arra tette fel életét és azért vállalta a szakmai, erkölcsi követelmények betartását, hogy teljes tudásával segítsen.

Relaxáció

Testi és lelki lazítás, ellazulás.
A legtöbb relaxációs módszer az izmok ellazítására koncentrál. A relaxáció a szorongásos állapotok testi és lelki tüneteinek megszüntetésére alkalmas, hatékony módszer. A módszer alkalmazásakor amit elképzelünk azt a testünk, szervezetünk meg is tudja valósítani. A relaxációban az egyén a pszichológus (terapeuta) segítségével, irányításával végzi a feladatokat, amelyek elősegítik az ellazulásos állapot létrehozását.
A relaxációt mindenki megtanulhatja, egyedül és csoportban is lehet végezni.

Autogén tréning

A módszer lényege, hogy a gyakorlatokat rendszeresen, tréningszerűen végezzük. A gyakorlatok végzése alatt belső koncentrációval, az önmagunkra való passzív figyelemmel hozzuk létre a pszichés és testi ellazultságot. A tanulási időszakában a gyakorlatok elsajátítása, ellenőrzése szakember segítségével történik, majd a gyakorlatokat egyre önállóbban végezhetjük.

A módszereket sokkal gyorsabban és hatékonyabban sajátíthatjuk el pszichológus segítségével, mint ha azt egyedül próbáljuk megtanulni pl. segédeszközök ( könyv, CD-k) alkalmazásával.

Asszertivitás

A módszerrel megtanulható a magabiztos viselkedés, fellépésünk bátrabb, határozottabb lesz, önbizalmunk növekedni fog. Az asszertív kommunikáció megtanulásával képessé válunk arra, hogy értékeinket megfelelően mutassuk be.
Az asszertivitás határozott, magabiztos viselkedést jelent a másik fél igényeinek, érdekeinek figyelembevételével. Az asszertivitás azt jelenti, hogy szándékainkat, céljainkat nyíltan, őszintén fogalmazzuk meg, beszédünkben egyenes, világos kifejezéseket használunk. Az asszertív viselkedésű személy nyitott, ugyanakkor mások véleményét, jogait is tekintetbe veszi. Az egyén feltárulkozó, van önbizalma, ugyanakkor érzéseit és gondolatait képes úgy kinyilvánítani, hogy ne sértse mások jogait.

Relaxáció

Testi és lelki lazítás, ellazulás.
A legtöbb relaxációs módszer az izmok ellazítására koncentrál. A relaxáció a szorongásos állapotok testi és lelki tüneteinek megszüntetésére alkalmas, hatékony módszer. A módszer alkalmazásakor amit elképzelünk azt a testünk, szervezetünk meg is tudja valósítani. A relaxációban az egyén a pszichológus (terapeuta) segítségével, irányításával végzi a feladatokat, amelyek elősegítik az ellazulásos állapot létrehozását.
A relaxációt mindenki megtanulhatja, egyedül és csoportban is lehet végezni.

Autogén tréning

A módszer lényege, hogy a gyakorlatokat rendszeresen, tréningszerűen végezzük. A gyakorlatok végzése alatt belső koncentrációval, az önmagunkra való passzív figyelemmel hozzuk létre a pszichés és testi ellazultságot. A tanulási időszakában a gyakorlatok elsajátítása, ellenőrzése szakember segítségével történik, majd a gyakorlatokat egyre önállóbban végezhetjük.

A módszereket sokkal gyorsabban és hatékonyabban sajátíthatjuk el pszichológus segítségével, mint ha azt egyedül próbáljuk megtanulni pl. segédeszközök ( könyv, CD-k) alkalmazásával.

Asszertivitás

A módszerrel megtanulható a magabiztos viselkedés, fellépésünk bátrabb, határozottabb lesz, önbizalmunk növekedni fog. Az asszertív kommunikáció megtanulásával képessé válunk arra, hogy értékeinket megfelelően mutassuk be.
Az asszertivitás határozott, magabiztos viselkedést jelent a másik fél igényeinek, érdekeinek figyelembevételével. Az asszertivitás azt jelenti, hogy szándékainkat, céljainkat nyíltan, őszintén fogalmazzuk meg, beszédünkben egyenes, világos kifejezéseket használunk. Az asszertív viselkedésű személy nyitott, ugyanakkor mások véleményét, jogait is tekintetbe veszi. Az egyén feltárulkozó, van önbizalma, ugyanakkor érzéseit és gondolatait képes úgy kinyilvánítani, hogy ne sértse mások jogait.